Danmark 2004
Home
2004-05-19 F441 rangerer i overkørsel ved Strømmen station.jpg
2004-05-19 F441 rangerer i overkørsel ved Strømmen station.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på Randers Havn foran DLG siloen.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på Randers Havn foran DLG siloen.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på Randers Havn.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på Randers Havn.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på vej tilbage fra Randers Havn.jpg
2004-05-19 F441 rangerer på vej tilbage fra Randers Havn.jpg
2004-05-19 K563 holder ved perron på Randers station.jpg
2004-05-19 K563 holder ved perron på Randers station.jpg
2004-05-19 K563 med blandettog holder på Langå station.jpg
2004-05-19 K563 med blandettog holder på Langå station.jpg
2004-05-19 K563 med blandettog imellem Langå og Viborg.jpg
2004-05-19 K563 med blandettog imellem Langå og Viborg.jpg
2004-05-19 K563 under udkørsel fra Viborg.jpg
2004-05-19 K563 under udkørsel fra Viborg.jpg
2004-05-19 Luftvåbnens vartegn F104 jagerfly foran flyvestation Ålborg.jpg
2004-05-19 Luftvåbnens vartegn F104 jagerfly foran flyvestation Ålborg.jpg
2004-05-20 Ol49-77 foran Langå tekniske skole. Maskinen er kun malet op på denne side.jpg
2004-05-20 Ol49-77 foran Langå tekniske skole. Maskinen er kun malet op på denne side.jpg
   
Jeg var til Åbent Hus i Randers i Kristi Himmelfarts weekenden 19-23.maj 2004. Torsdag/Fredag indledtes arrangementet med særtogskørsel med damplokomotiver og historiske oprangeringer med talrige fotostop. Særtogskørslen var bestilt og arrangeret af Klub40, læs mere på www.klub40.dk. Torsdag morgen indledtes med havnerangering med F441 og historiske godsvogne. Kl.11.00 var der afgang fra Randers mod Viborg med blandettog trukket af K563. Efter mange fotostop sluttede dagen kl.19.00 i Randers. Fredag blev der kørt med S736-Cl-Cle-Da+godsvogne, ligeledes mod Viborg. Oprangeringen varieredes i løbet af dagen, så der både blev billeder af S-maskinen med rent persontog etc. Der blev ligeledes lejlighed til at fotografere baglænskørende S-maskine. Lørdag og søndag blev tilbragt med at køre jagt på de mange løb mellem Randers og Langå. Det viser sig at der er temmelig mange gode fotosteder på den relativt korte strækning, så der blev taget en masse billeder. Det eneste der var spøjst var at vi stort set kun mødte tyskere, englændere og hollændere ved alle fotostederne. Danskerne glimrede ved deres fravær. Det undrer mig såre, men de var måske inde på selve udstillingen? Det føles ihvertfald mærkeligt at stå 15 mennesker på broen over banen ved Stevnstrup og være de eneste to danskere! Udstillingen fik jeg slet ikke set med den intensive drift, der var på hovedstrækningen. Den blev kun passeret i høj fart på vej til et nyt fotosted. Det er simpelthen nødvendigt med en bil for at kunne dyrke sin fotointeresse! Det eneste dampløb, der missede for os var E991 Langå - Randers kl.12.00 søndag, fordi vi havde travlt med at jage K-maskine til Allingåbro. Jeg vil rette en stor tak til Klub40 og Museumstog for et fantastisk vellykket arrangement, hvor man næste kunne stille uret efter dampløbene. Den eneste forsinkelse var skabt af en ICer! In May 2004 I was in Jutland to the annual Open Doors weekend of the Danish DSB Museum Trains in Randers. It was a lovely weekend with plenty of action.


Tilbage til hovedside